9000220532 |
Interpretem el paisatge càrstic i actuem (POEFE) |
2020-2021 |
Conferència. Primària-Secundària |
|
|
|
2/6/2021 - 2/6/2021 (2 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
DEP CESIRE (CRP espec. de suport a la innovacIó i recerca educativa) |
|
Av. de les Drassanes, 10 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Plànol
|
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs està destinat a docents que estan en centres amb alumnat amb risc de fracàs escolar, de manera que es plantejarà un model d'intervenció a l'aula basat en la centralitat de l'alumne com a protagonista del seu aprenentatge. Dins del coneixement al voltant de les ciències de la Terra, es proposa la caixa "Interpretem el paisatge" per estudiar els processos geològics i l'acció humana que determinen els paisatges de Catalunya. A partir de materials manipulatius, es presenten activitats pràctiques per entendre l'acció dels diferents agents geològics sobre el medi, sense oblidar els efectes de l'acció humana. Les ciències de la Terra són un context que permet treballar a l'aula els ODS i les accions que podem fer per a tenir cura de l'entorn proper. Les propostes didàctiques estaran a disposició de tot el professorat a través del web del CESIRE.
Per tal d’assegurar la inclusivitat de les propostes en l’elaboració de les activitats d’aula es tindran en compte les pautes del Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA). Aquesta activitat formativa adreçada al professorat forma part del Programa d’orientació i reforç per a l’avanç i suport a l’educació del Ministeri d’Educació i Formació Professional i està cofinançada pel Programa operatiu d’ocupació, formació i educació del Fons Social Europeu 2014-2020 (ABA-19)
|
| |
Objectius |
- Presentar a membres del CRP i professorat del territori que pot accedir al préstec de la la caixa "Interpretem el paisatge" els diferents materials de què disposa i la guia d'utilització
- Presentar el material de formació publicat al CESIRE
- Proposar orientacions en l'ús dels materials didàctics per reduir i prevenir el fracàs escolar i l'abandonament prematur dels estudis
- Oferir estratègies i metodologies de treball per acompanyar l’alumnat d’educació primària i d’educació secundària amb pocs recursos personals i socials per seguir autònomament el seu procés educatiu i d’aprenentatge
- Oferir estratègies i metodologies de treball per acompanyar l’alumnat d’educació primària i d’educació secundària amb pocs recursos personals i socials per seguir autònomament el seu procés educatiu i d’aprenentatge
|
| |
Continguts |
- Presentació de la caixa "Interpretem el paisatge"
- Conferència sobre com fer servir el material de la caixa per interpretar el paisatges càrstics de Catalunya.
|
| |
Observacions |
|
| |
Formador/a |
Anna Anglisano, Martí Oliveras i Francesc Xavier Juan
|
| |
Avaluació |
- Qüestionari de satisfacció.
|
| |
Certificació |
Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
|
| |
Persones destinatàries |
Membres del CRP i docents de primària i de secundària, especialment de centres d'alta complexitat, que treballen amb alumnat en risc d’exclusió social i/o fracàs escolar.
|
| |
E-mail |
cesire@xtec.cat
|
| |
|
|